woensdag 8 december 2010

Ding 23 Evaluatie

Ik vond het een interessante cursus waarbij je met allerlei zaken in contact komt en daar nu iets meer vanaf weet. Dit was mijn 2e keer. De eerste maal zat ik midden in het pilotproces van de retailbibliotheek van Nieuwleusen en werkte ik bijna dag en nacht en had ik hier absuluut geen tijd voor. Nu heb ik alles consequent afgewerkt en vond ik het ene Ding wel leuker dan het andere Ding. Twitter bv. misschien handig om snel een belangrijke uitslag te melden maar daarmee houdt het wel mee op. Ik heb gemerkt dat er veel wordt ge"oh"ed op dat vlak.
Zaken die je interesse echt hebben wist je al wel want zo werkt het gewoon.
Wat is belangrijk voor de organisatie?
Google docs kan echt van nut zijn; het spelen en ontdekken van web 2.0 in het algemeen en het toepassen op mijn blogs; werken met flickr en/of picasa, publiceren van foto's en video's;rss feeds; Last fm;Bibliotheek 2.0 Ning lijkt heel veel op hyves, maar dan op bibliotheekvlak.

23 dingen heeft mijn blik verruimt op web 2.0 en mij meer vertrouwen gegeven in de toekomst voor de bibliotheek. Er zijn al heel wat professionals geïnteresseerd en goed aan het werk met de omslag die noodzakelijk is om te overleven. Ik vind het toch heel leuk om te zien hoeveel collega's al heel veel doen op dit gebied (digitaal netwerken) en ik zou het ook heel graag nog meer over en weer zien gebeuren. Ik vond het ook heel leuk collegablogs te lezen.Je ziet dat sommigen het echt in de vingers hebben.
Toch zou (voor mij) een papieren handleiding wel handig zijn.
Joke bedankt voor je support en je reacties.

3 opmerkingen:

  1. Je bent er helemaal doorheen gekomen, gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankje! fijn dat je het helemaal gedaan hebt! gefeliciteerd !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo Winkel van Sinkel we hebben wel weer een extra feestelijk vdv-tje verdiend dacht ik zo !

    BeantwoordenVerwijderen

Herkenbaar?

Herkenbaar?